بعضی های ما در عصر «جاهلیت» پیش از اسلام زندگی میکنیم !
 به قلم الهه افتخار به قلم الهه افتخار

به نام حق – به نام زن – به نام مادر !
مادران و خواهران و پدران و براداران عزیز و محترم !

در دو هفته گذشته حالم خوب نبود ؛ درس خوانده نمیتوانستم و به زور جان خود را کش میکردم . نمیدانم چرا خبر ها از اعتصاب غذایی خانم بارکزی میشنیدم حال مرا خراب کرده میرفت ؛ تا از وصیت و از آن گذشته از مرگ این خام و مادر چیز ها شنیدم .
تصادفی مادرم  دو سه روز منزل خیشای ما رفته بود و همین خودش سبب شد که کم کم خیال کنم محترمه سیمین ؛ مادر خودم است . باز که مادرم هم آمد ؛ این خیالم تغییر نخورد . که چرت میزدم و اندازه گیری میکردم ؛ سیمین جان از مادر برایم پیشتر شده بود.
تلویزیون داشتیم و رادیو هم بود ؛ مگر حال ایستادن به کنار آنها را نداشتم . درین وقت ها تازه به انترنیت بلد شده ام و غیر انترنیت دیگر چیز تسلی ام نمیکرد و میرفتم در اتاق کمپیوتر قایم میشدم  و یگان سایت را باز میکردم ؛ خبر ها و مطالبش را میخواندم تا که یک سایت یافتم که خیلی زود زود خبر میداد . از اینکه وضع سیمین جان خراب و قابل تشویش شده میرفت ؛ زیاد تر ساعت به ساعت به همین سایت رجوع میکردم و یگان یگان گپ به دست می آوردم .
در اول تنها خبر هایش را میخواندم ولی کم کم متوجه شدم که چند برابر خبر در آن چیز ها به نام نظرات بینندگان نوشته میشود . تا این خبر بسیار جالب ولیکن خیلی دردآور وشرم آور را خواندم :
روز گذشته ملا امام یک مسجد در هرات از یک خر (الاغ) به عنوان جان فدای مخالفین دولت استفاده کرده و این حیوان زبان بسته را با بسته بندی مواد انفجاریه در لابلای پالانش اماده حمله انتحاری ساخته است.

خر بینوا در مسیر سرک عمومی هرات – ترغندی در نواحی ولسوالی رباط سنگی از جانب این ملا امام انفجار داده شده است.

بعضی ها میگویند که احتمالا چون بیشتر جوانان به این موضوع پی برده اند که خداوند و پیامبر اسلام هرگز خودکشی را روا ندانسته و انتحاری عمل نهایت بد است بناء مسوولین گروه های ترورستی به کمبود جان فدا مواجه شده و از حیوانات برای اعمال ضد انسانی خود استفاده میکنند.

به هر تقدیر پولیس هرات اعلام کرده که آخند زاده ملا احمد عامل این عمل خلاف اسلامی و انسانی را بازداشت نموده و اخندزاده اعتراف کرده است که با استفاده از این حیوان قصد حمله بر کاروان قوای امنیتی را داشته است.
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=28069

دیدم در پایانش کس چیز نوشته نکرده ؛ متوجه شدم نوشته بود که :
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و مکان سکونت خود را در انتهای نظرتان بنویسید, تا همراه با آن چاپ شود
بی اختیار آنجا نوشته کردم – هرچه از حد بگذرد رسوا شود - . بالای « ارسال» کلیک نمودم ؛ یک جواب به این شکل آمد :
متشکریم
نظر شما با موفقيت ارسال شد.
در صورت تایید, در انتهای خبر قرار خواهد گرفت.
چند ساعت پس که دوباره دیدم ؛ نوشته بی سروته و بی نام و آدرس من چاپ شده بود . اول کمی خوش شدم باز چرتی شدم که ای هرکس هرچی بنویسد ؛ نشر میشود یا چطور ؟
فارسی تایپ کنید نوشتن ایمیل آدرس الزامی نیست ؟ و بعد که خوب دقت کردم نه اینطور نیست ؛ « نظر شما ... در صورت تائید ، در انتهای خبر  قرار خواهد گرفت » . اینجا دلم جمع شد که هر چرند و چپوله و داو و دشنام و حرامزاده گی ممکن نیست که نشر شود ؛ چون کنترول میشه و بهترین و درست ترینش انتخاب و پس از آن نشر میگردد . یک دفعه باز چرتی شدم این کنترول را ماشین و کمپوتر میکند یا انسان ؟
میگفتند بی بی سی یک دستگاه اطلاع رسانی استعماری است و شنونده ها و بیننده و خواننده های خود را گمراه میکند ؛ شسشوی مغزی میدهد و به خاطر اینکه هدف هایش را وسیعاً بتواند برآورده کند ؛ چنان ماهرانه عمل میکند که جز متخصصان کس متوجه دروغ پراکنی و انحراف ذهن و دماغ مردم توسط آن نمیشود . من خودم تا حال آنقدر سواد ندارم که بتوانم این موضوع را یکطرفه کنم . تا که می بینم همه از بی بی سی نقل میکنند !
دیدم این رسانه ما که افغان پیپر نام دارد ؛ هم خیلی قوی است ؛ چرا نفر و دستگاه و شبکه و پول فراوان کار است که اینهمه خبر و اطلاع زود به زود آماده شود و نشر شود . باز دو سه چهار برابر ان نظریات بینندگان خوانده شود و تول و ترازو شود و به نشر برسد . غیر از این هم بسیار مطالب دیگر .
ندانستم این رسانه دولتی است یعنی از دولت افغانستان بودجه میگیرد یا جامعه  جهانی یا حکومت های همسایه آنرا به پا ایستا کرده اند و یا از خیرات و تبرعات زیارت ها و مسجد ها و کلیسا و کنیسه ها میچلد ؛ اگر سرمایه دار های جهادی یا غیر جهادی انرا میگردانند فاید و مقصد شان چه بوده باشد ؟
ادم که چرتی میشده فکرش هرطرف میرفته . خوب چه درد سر تان بدهم کم کم از خواندن مطالب « نظرات بینندگان» در مورد خانم روزه دار و نیمه جان که برای حق خود عزم و همت حیرت آور کرده بود ؛ رفته رفته وضعم بیشتر خراب شد . به حیث زن و دختر این سرزمین بسیار توهین و تحقیر و شکنجه شدم با اینکه سخنان تسلی دهنده هم بود لیکن سوخت جانم را نمی توانست کم کند . چند مرتبه به خدا کفر گفتم که چرا مرا بین ایطور جانوران دوران « جاهلیت» پیش از اسلام خلق کرده ؟؟ توبه هزار مرتبه توبه !
خواهشمندم در پایان حوصله فرموده نمونه هایی از اینها را با من بخوانید و قضاوت نمائید .
لاکن پیش از ان باید عرض کنم که شام روز جمعه 23 میزان سر نان بودیم که تلویزیون طلوع خبر داد و صحنه های دستگیر کردن و چیغ و فریاد مادر سیمین بارکزی را نشان داد . با دیدن و شنیدن صحنه دلخراش و چیغ و داد و بیداد این مادر نیم جان ؛ جانم به لب رسید ؛ نان در گلویم زهر شد ؛ خاطریکه دیگرها را پریشان نکرده باشم دم  درون خود گرفته بر آمدم و در یک اتاق دیگر رفته قایم شدم . زورم به هیچ کس نمیرسید ؛ دیدم به خودم میرسد ؛ نزدیک بود عمل خطرناکی را شروع کنم که اقاربم آمده مانعم شدند . لیکن من علیحده میسوختم و آنها علیحده !
کم کم شنیدم سخنان تسلی بخش میگویند : سر آنقدر ظلم  و وحشت بازهم سیمین مادر کامیاب و سر فراز شده - کرزی خان و جرنیل خان ناکام  و رسوا و حقیر  شده اند . با انهم  خیلی آرامش نداشتم  تا  اینکه در جایی این  دارو درمان را پیدا کردم :
سیمین پیروز شد
کمک! کمک! کمک! این صدای زن افغانی بود که با فریاد بلند از وجدان‌های بیدار در دل شب 22 میزان کمک می‌طلبید، اما در تاریکی آن شب تنها صدای چکمه‌های پولیس، برای برچیدن خیمه‌های این زن به گوش می‌رسید. سیمین خواست بسیار کوچکی داشت ، او از حکومت می‌خواست که دوسیه‌اش منصفانه بررسی شود.
13 روز تمام این خواست با اقدام آرام و مدنی مطرح شد. همه‌ی وجدان‌های جامعه، بیدار شده‌اند؛ پیرمردی از غزنی برای سیمین نان آورد و پیرمردی از بگرام آب. زن و مرد، پیر و جوان در تمام گوشه‌های این قرب و خاک آشکار و پنهان ابراز همسویی نمودند،‌ اما در حلقه‌ی حکومت این صدا جدی گرفته نشد. چون سیمین یک زن بود و لشکر و قبیله را به همراه نداشت.
حکومت پس از 13 روز با مشت آهنین در برابر این خواست ظاهر شد. پولیس کابل که بی‌کفایتی و ناکارآمدی آن در ماه‌های اخیر به‌خوبی آشکار شده است؛ با یورش به خیمه‌ی سیمین بارکزی بر ضعف خود خواست سرپوش نهاده و قهرمانی خود را با برچیدن این خیمه به رخ مردم بکشاند، سیمین در حال پیروزی است. چه او به حق خود برسد و یا در این راه بمیرد و یا هم برای مدت‌ها در اختطاف پولیس باقی بماند.
انتظار می‌رفت که حکومت در یک فضای کاملا شفاف و با نظارت نهادهای بی‌طرف به خواست سیمین تن داده و با بررسی‌های همه‌ جانبه و منصفانه هم قناعت وی و هم قناعت افکار عمومی را حاصل می‌کرد. ظاهرا نه آقای معنوی و نه حکومت با کارهایی که انجام داده‌اند دیگر پاسخی برای سیمین ندارند.
پاسخ آهنین حکومت در برابر یک خواست منطقی یک شهروند، جز آن که زوال اخلاقی، شکست‌ و منش دیکتاتوری به اثبات رساند، معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
برهمین اساس است که حکومت با این اقدام خود به جای آن‌که قدرت خود را به  نمایش گذارد، حقارتش را به تصویر کشیده است. تحلیل حکومت مبنی بر این‌ که خطراتی متوجه سیمین بارکزی بود جز آن که یک توطیه و توهم باشد، پیام دیگری به همراه ندارد. اگر قرار باشد کسی را به خاطر  تهدیدهای امنیتی به شفاخانه‌ی سردار داوود خان منتقل  نماید بهتر است که کرزی، مارشال و کابینه‌اش را در آن خانه‌ی امن منتقل کنند. تا از هرگونه حواشی در امان باشند.
حکومت با لشکرکشی به اطراف خیمه‌ی سیمین، از سویی خواست که این صدا را سرکوب کند و از سوی دیگر نوعی مانور قدرت و انتقام‌گیری از ایتلاف حمایت از قانون به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که حکومت با این اقدام، خود را در برابر وجدان بیدار مردم قرار داده و اوجی از نفرت را برای خود کمایی کرد. اکنون نیز برای آقای کرزی فرصت اندکی باقی است، وی می‌تواند به این خواست بازهم پاسخ داده و با رهایی سیمین از گرو پولیس به فضای آشفته‌ی جامعه، آرامش دوباره بخشد؛ در غیر آن اعتبار و اعتماد حکومت برای همیشه در معرض پرسش باقی خواهد ماند.» سرمقاله روزنامه 8صبح
و بعد از خواندن این سرمقاله یا دارو درمان جانبخش برایم ؛ کم کم فکرم روشن شده رفت و به خیالم مبارزه و معنای انرا کم کم فهمیدم .
اما هنوز آین اتش در من خاموش نشده که چرا هنوز بسیاری های ما در زمانهای « جاهلیت» پیش از اسلام آنهم در بیابانهای عرب زنده گی میکنیم . عرب ها مثلیکه «اسلام» گفته بیابانهای انوقت خود را اینسو انتقال داده اند ؟؟؟
اکنون مهربانی کرده این حرف هارا که کارکنان محترم افغان پیپر از میان خرمن ؛ مشت نمونه خروار گفته نشر کرده اند ؛ بخوانید و باز لطفاً مرا نصیحت بفرمائید :(نظرات خوب را که بسیار کم هم هست ؛ نیاورده ام و هم نظرات بی خاصیت را صرف نظر نمودم )
زیر عنوان متن وصیت نامه خانم بارکزی :
 >>>  ولا بیشک خانم بارکزی! نمی دانیستم که قدرت اینقدر شرین است که انتظار مرگ را کشید.
بنده خدا

>>>   از جناب آقای کرزی جدا خواهشمندیم تا مثل بقیه مردم افغانستان بارکزی را یگان وعده های چرب و نرم داده از این بستر به پا استاده نموده و ما را ممنون سازید.
حمید چارپلاق

>>>   راست است که میگویند که زنها جان سختتر از مردانند این زنک هم 7 جان دارد نمی میرد تا ما از دست خبرهای بیهودش خلاص شوم

>>>   انالله و انااليه راجعون
خدا حافظ

>>>   روزه های قضایی خود را می گیری که میگه اعتصاب غذایی است سحری شکم سیر میزنه

>>>   خداوندخوداش بعدازمر گ ات قضاوت خواهدكرداگربخاطرراكت هاي پاكستان ويابيشتراز20 مليون فقيروبيچاره اعتصاب ميكردي ملت برايت دعاميكردولي بخاطرچوكي اعتصاب كردي مسول مرگ ات خودات وشوهرات هستيدواين مرگ شماهم خودكشي است ...
ن ازكابل

>>>   خانم بارکزی نگفته که شوهرش زن بیگیره بعد از او یا نی همی ره خو هم میگفت او بیچاره شوهرش چطور کند؟
بااحترام
حامد خان کرزی
>>>   فکر میکنم شما جاطلبان و جیفه پرستان مرگ را بازیچه خود ساخته اید و انرا طوری استقبال میکنیدکه گویا امادگی کامل را برای ان گرفته اید (امادگی مرگتان از همین پارلمان پرستی تان هویدا است).
بالای خرسوار شدن یک شرم و پایین شدن از ان شرم از ان بدتر

>>>   مگر جای خيمه مال پدرت است كه تورا در جای خيمه دفن كند؟!
خودكشی در دين مبين اسلام حرام است تو اگر بميری مرتد از دنيا ميروی.

>>>   خانم سيمين :
تو رحم و عاطفه مادري نداري اگر ميداشتي همه چيز را فداي اولاد هايت ميكردي
>>>   خانم بارکزی باید بداند که این کار خودکشی است و ظلم بیش از کسانی که نام برده اند به خودش. خود کشی با قوانین الهی سازگار نیست. اعتصاب وقتی خوب است که ترتیب اثر داده شود و الا باید از آن دست برداشت.

>>>   خبر رحلت شان را شنیدم. انا لله و انا الیه راجعون. روح شان شاد ،یاد شان گرامی و جنت الفردوس مکان جاویدانۀ شان باد!
آمین یا رب العلمین

>>>   ای زنکه چرا از شوهرش یاد نکرده است حتما کدا ګپ است
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=27922
 زیرعنوان ناهید فرید کرسی پارلمان را به بارکزی می دهد!
>>>   بارکزی یا مرگ یا چوکی پارلمان
من فکر می کنم که خانم بارکزی آنقدر احمق نیست که 12 یا 13 روز نان نخورد .
بلکه یک نمایش سیاسی است که می خواهد درعرصه سیاست خود را مشهور بسارد.
یک دیوانه هم پسر حاجی قدیر است نمی فهمد که چی میگوید؟ او هم تکلیف روانی دارد و توسط اتحاد شمالی استعمال می شود.
به گفته حکمتیار ((((یامرگ یا ارگ)))) !!!!
شاید سیمین هم حزبی باشد
به فکر من خانم بارکزی باید ازسه طفل خود و همسر خود مواظبت کند بجای ازیکه در حومه پارلمان درخیمه شب و روز منتظر امر کرزی یا مارشال باشد.
>>>   به نظر من خانم بارکزی میخواهد نام اش در کتاب ریکارد های جهانی گینس تحت عنوان طولانی ترین اعتصاب غذایی ثبت گردد دیگر چیزی کرده نمیتواند
صمیم از کابل
>>>   به نظر من خانم بارکزی خود گیر افتاده در یک مغلطه که خود درست کرده گیر افتاده و راهی برگشت خود را هم خراب نموده است واقعاً برای همه متاسفم
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=27956
زیرعنوان 5 تن دیگر نیز دست به اعتصاب غذایی زدند!

>>>   بگذارید بمیرند تا مایه عبرت دیگران شوند.

>>>   این پنج نفر هم چوکی طلب شده اند.مرض مزمن و ساری بود
که از باریکزی به اینان سرایت کرد. از وزارت صحت عامه تقاضا
میگردد تا واکسین ویروس جدید کشف شده در افغانستان را
هر چه عاجلتر در خدمت قرار بدهند که تمام افغانستان مصاب به این مرض نگردد.

متخصص

>>>   برا اینکه ه نفرازبارکزی عقب نمانند همه چیز را بارکزی تصا حب نکند دست بعمل غیرانسانی زدند
>>>   ای بابا ایکه چرتی نمایه صدها تن از نداشتن غذا مردند کی فهمید که حالک سمین خودخور بدر میاره
احمدی از هرات جان

>>>   اینها نان و آب گیرشان نیامده برای همین بخودشان گفته ما که داریم گرسنگی و تشنگی را می کشیم پس بهتر است به همه اعلام کنیم ما نیر جزء همان اعتصاب کننده ها هستیم تا شاید چیزی هم گیر ما بیاید !!!
سردار
>>>   شما از اعتصاب بارکزی پند نگرفتین . بسیار جای تاسف است . خداوند خودش بالای شما رحم کنه . نماینده های ما که تا این حد بی کفایت باشه از مردم عوام چی گله .
>>>   کسیکه به آینده اولادش فکر کرده نتواند به آینده جامعه چه دید خواهد داشت.

>>>   اعتصاب غذایی مود شد نیلوفر ابرا هیمی بخا طر کی مردم مرا درتلویزون مشا هده کند دست به اعتصاب زده اعتصاب هم استال است در افغا نستان چزی کی علما دینی حرام فتواه داده است درصورت مردن جناز ایشان را علما نمی خا ند
زلمی بد خشی
>>>   شب خپ خپ زیر لحاف میخورند
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=27968

 زیرعنوان دوسیه بارکزی بررسی شود

>>>   این کار بارکزی جهالت است.برای رسیدن به اهداف خود راههای
وجود دارد.که آنرا میتوان از طریق مبارزه در مقابل بی عدالتی و
قانون شکنی نمود.
>>>   بهتر است که تمام مردم اعتصاب غذائی نمایند تادر کشور ارزانی شود
رنجبر
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=27971
زیر عنوان به هر تصمیم بارکزی ارج میگذارم

>>>   زنی که سواد درست ندارد . با یک اعتصاب غذایی کل دولت را به هم ریخته است . نمی دانم چرا تا به این اندازه تشنه قدرت و چوکی هست؟

>>>   معنوی کار خود را مطابق قانون کرده اما این بارکزی است که بخاطر چوکی خود را میکشد. مثلیکه سلطانزوی دارد دیوانه میشود.
اگر این زن مسلمان میبود هیچ وقت به این عمل غیر اسلامی دست نیمیزد وشما اطمینان داشته باشد که قهر خداوند بالای این زن نازل میشود وهمه شاهد خواهیم بود که رسوا میشود.
قیوم

>>>   مگر به اين زن كي راي داده بود ؟ پس اين طرفداران اين زن كجاست كه برايش راي داده بودند يا اين كه هر كس يك كلمه ( زي) در اخر نامش بود مستحق پارلمان است!!؟ توبه توبه
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=27987
زیر عنوان خیمه سیمین باکزی برداشته میشود
نظرات بینندگان:
>>>   باید خیمه بارکزی وهمفکر هایش به زودترین فرصت برداشته شود بخاطریکه اونا خو ده قصه خود نیستن کمر خوده بخاطر مرگ بسته کرده اند که حالی مردم بیگناه دگه ده کدام حمله کشته نشه
حیدری کابل

>>>   واقیعت حرام است چون خود کشی است وخوکشی دراسلام عزیز حرام است وباید هر چی زود تر جلواینهارا وزارت داخله کشور بگیرد.
عاطف

>>>   وزارت داخله بايد هرچه عاجل اين اقدام را ميكرد- بخاطر كه ترويج چنين يك كار در شرايط افغانستان تحت نام حركت مدني باعث ايجاد نا هنجاري ها و بي بندوباري ها ميشود. بعد از اين هركس كه به هدفش نرسيد با برپا كردن يك خيمه دست به اعتراض واعتصاب خواهد زد. دولت افغانستان بايد متوجه اين حركات از قبل ميبود.
خان دوسره از تخار

>>>   من ازخانم بارکری میخوام این کار تمام کند کشور مه مشکیلات زیاد دارد در مشکیلات زیاد شما نشود

>>>   باسلام خمدمت همه من روز اول اعتصاب خانوم بارکزی هم گفتم که راهای خدمت تنها وکیل شدن نیست اگه اینقدر استعدداد دارن میتوانن معلم خوبی باشند اگه قصدشان خدمت به ملت افغانستان است . اماافسوس به حال خانوم که فقد به پول چشم دوخته داست وبس من به حال اون پسر ش گریه کردم نمیدانم خودش چرا اینقدر سنگ دل است امیدارم دولت افغانستان اجازه همچو حرکات نامعقول را به کس های دیگه ندهد.
ز.تهران.باامید امنیت در افغانستان عزیز ما

>>>   من پیش ازینکه شورای علما فتوا بدهد گفته بودم که این عمل از نظر دینی کاملآ حرام است.
سمین بارکزی خیلی به چوکی دل بسته واگرنه همه میدانیم که ای ایشان نسبت به رای رحیمه جامی کمتر است.
واین به هیچ معنی تقلب نیست بلکه رای کم آورده.
پس هر چه زودتر خیمه وی را بردارند و به زادگاه اش منتقل کنند.
قیوم

>>>   باید تمام خیمه ها ضبط و در معضر عام به اتش کشیده شود و رواج خیمه نشین و چادر نشین از این سر زمین برای همیش برچیده شود.
واگر علمای کرام لطف کنند یک فتوا نیز صادر کنند.

>>>   آنهابایدقبل ازخودکشی کشته شوندتاحرام نمیرند.مفتی خان

>>>   ما باید به فکرحملات پاکستان باشیم نه به فکریک زن قدرت طلب
ژاله هراتی

>>>   بلی من هم ضمن اینکه تمام نظریات فوق را تائید مینمایم از خانم بارکزی باید پرسید که آیا خودش تا چه اندازه توانسته که حق مسلم اولادهایش را برایشان بدهد که از دولت خواستار حق نا مسلم خود است. او با این سنگدلی حق مادر داشتن را از اولاد های خود میگیرد آیا این مناسب است؟
آیا باید دولت از یک مادر کرده هم دلسوزتر باشد؟ با وصف اینکه مبرهن است که هیچ کاری در این حالت ممکن نیست تا خانم بارکزی را راضی بسازد. اگر کدام وکیله صاحب دیگر از کرسی خود کنار برود تا خانم سیمین بارکزی به کرسی برسد انگاه وجدانش اجازه خواهد داد تا اینکه الی اخیر عمر مدیون احسان ان خانم و موکلینش باشد؟ پس چه چاره یی است؟ این بهتر است تا وی به اولاد های خویش دل بسوزاند و یک مادر خوب برای انها باشد.

پرویز از فنلند

>>>   سلام به همه٬ ای کاش این تخت جمی زود تر صورت میگرفت تا أقا وطفلکان بی گناهش از سر در گمی رهای پیدا میکردند

>>>   مادری که بخاطرقدرت وپول در فکر فامیل و فرزندان خود نباشد به کشور چه خد مت میکند.
دولت وشورا عوض تسمیم ...در کا ر های خطیردولتی در فکر مرگ و زنده گی ان هستند. چه بهتر که زودتر بمیرد تا با عث عبرت دیگران شود.
فیض پنجشیری
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=28009
زیرعنوان پرونده سیمین بارکزی امروز بررسی میشود
نظرات بینندگان:
>>>   من اطمینان دارم که ایشان بازنده اند ولی به شرطیکه بارکزی قبول کنند.
اینها بخاطری چوکی دست بههر کاری میزنند.
سلطانزوی کم است که دیوانه شود
قیوم

>>>   بدا بر حال برکزی که استعمال تغیر امید شده وبه رسوایی تمام خواهد شد.

>>>   سلام. از اغنیا وتجار ملی تقا ضا میشود که به با رکزی کمک مالی کنند تا ا زمقام طلبی و خود کشی صرف نظر کند.

>>>   اگر به بارکزی پول ومقام داده شود نه ازفامیل با لکه از همه چیز خود تیر میشود.

>>>   من مقصر دولت را میدانم.اگر معاش ماهوار وکلا معادل معاش سایر مامورین می بود وکلا هیچ گاه علاقه مندی به شورا نمیداشتند.وطبق قانون انتخابات صورت میگرفت.حق بهحقدار میرسید.هر کس خوش داردکه ماهانه بیش از دولک افغانی ۳۰ برابر معاش مامورین وبا سایر امتیازات اخد بدارند.ولو به قیمت جان شان هم تمامشود.اگر معاش شان کم میبودضرورت به بادیگارد ومحافظ وموتر زری هی هم نبوده درموتر مامورین رفت وامد کرده میتوا نستند.
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=28012
زیر عنوان پولیس سیمین بارکزی را از محل اعتصاب به زور برد؟!
>>>   سیمن بارکزی برای کسب چوکی خودکَشی میکند ولی برای حفظ اسلام و عزتش و آزادی کشورش خاموش است و به اشغالگران سفاک نوکری و مزدوری میکند.
یک افغان

>>>   بهتر بود که پولیس تمام پارلمان را باخود میبرد. این نهاد در دور دومش به اثبات رسانید که به درد مردم نمیخورد و چه بسا که مشکلی از مشکلات اساسی این کشور گردیده است .
یکبار کارکاردهای این نهاد بعد از انتخابات دوره دوم پارلمانی را بیطرفانه و منصافه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، میبینید که کوچکترین موثریتی را این مجتمع نداشته است . با عرض ادب به اعضای دلسوز پارلمان ، برای بنده پارلمان فعلی به یک تیاتری می ماند که نه بیننده را میخنداند ونه به گریه میآورد ، بلکه باعث ناراحتی اعصاب میشود و بس.
قابل تذکر است که درپایین آوردن حیثیت پارلمان تا این حد، دولت واعضای پارلمان مسئول هستند، و دولت مسئول همه ای این نابسامانی ها است ، زیرا کوچکترین اعتنایی در گذشته به پارلمان نداشت که این امر باعث بیماری تدیجی پارلمان در افغانستان گردیده است .
بطور مثال عدم رای اعتماد آقای اسپنتا به عنوان وزیر خارجه از سوی پارلمان وقت ، و لی کماکان بقای نامبرده درین سمت توسط حکومت ، یکی از نقطه های آغازین بی اعتنایی دولت در قبال نماینده گان ملت بود . به نظر من بهتر آن بود که اعضای پارلمان درهمچون موقع دست به اعتصاب غذایی بزنند، نه بخاطر منافع شخصی .
خب شما میبینید که پارلمان دارید ولی با آنچه در پارلمان در جریان است ، تصور نمایید که اصلآ افغانستان فاقد پارلمان است، چه تحولی را میبینید. فکر میکنم که هیچ . بودن و نبودنش بی تآثیر است .
اکبری / بن

>>>   زنده باد پلیس . باید این کار را از روز اول می کرد. برای کسی که به فتوای علمای دین خود ارزش قایل نیست باید برخورد شدیدتری می شد . به خدا دلم برای فرزندان او می سوزد . چوکی قدرت او را دیوانه کرده است

>>>   خوب شد این نمایش با پایان رسید حوصله همه را تنک کرده بود مردم ما در چه آتش میسوزد او در غم چوکی پارلمان مانده خیر ببینند نیرو های بیدار !!!!!!! پولس که ما را از شر این فتنه خلاص کرد.

>>>   کار نیک را پولیس انجام داده است اینها اشخاصی هستند که در فکر ملت نبوده بلکه به نفع شخصی خود دست به چنین کار زده اند در دین مبین اسلام کار انها نا رواه بوده
تو بخاطر چوکی دو روزه این دنیا بی ارزش عزت ابرو خود را خرچه دار ساختی برای تو عزت ابرو از همه بالا است نباید چنین کاری می کردی
سمیر

>>>   خانم بارکزی خود نماینده مردم خطاب می کنند مدتی که درخیمه درحالت اعتصاب بود هرگاه این عمل شان حقیقت می داشت که ازحقوق مردم دفاع می کند پس چرا طرفدارانش کدام حرکتی ازخودنشان ندادند ازین معلوم می شود که صرف بخاطر کسب قدرت بوده وبس .درغیرآن هوادرانش به جاده می ریختند

>>>   خانم بارکزی تنشه قدرت و جوکی است نه در فکر وطن و مردم ، مردمی که در جه بلا و مشکلات گرفتار هستند ولی تشنه گان قدرت در فکر زر اندوزی وا به حال این ملت بیجاره.... من منحیث یک افغان و یک شهروند عادی از تمام وکیل صاحبان که از مدت هشت سال بدینسو در پارلمان حضور دارند یک کار را که بخاطر ملت و وطن انجام داده اند بگویند باز دعوای وکلات کنند .افسوس بحال این ملت بیچاره و فقیر
فردین از کابل

>>>   این یکی از بهترین اقداماتی است که پولیس در این مدت انجام داده است. این زن نه شرم دارد و نه شوهرش غیرت دارد. به خاطر چوکی و مال و منال دنیا این بی حیا این طور خودش را در انظار عمومی به بهانه دفاع از قانون و ملت مینمایاند. خداوند پولیس را توفیق دهد.
http://www.afghanpaper.com/nbody.php?id=28030


با عرض حرمت به همه شما و کارکنان محترم سایت خوب افغان پیپر – شبکه اطلاع رسانی افغانستان

                                                           فرزند کوچک تان الهه افتخار دانشجوی و حقیقتجوی


October 16th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي